Czy dialog międzypokoleniowy jest możliwy? Gra jako dialog

04 grudnia 2013r. | Drukuj

Młodzież, rodzice, pedagodzy i psycholodzy zebrali się, żeby budować dialog międzypokoleniowy. Podczas konferencji odbyła się prezentacja wyników projektu edukacyjnego: „Dynamiczna Tożsamość – warsztat online jako dialog pokoleń”. Zaprezentowano także budowę gry w technologii Augmented Reality.

Konferencja adresowana była do młodzieży, opiekunów, rodziców, wychowawców, psychologów, pedagogów i nauczycieli. Poruszyła i wywołała dyskusję na bardzo ważne tematy, m.in.: czym jest uzależnienie w sieci i jak możemy rozpocząć dialog międzypokoleniowy?

fot. Jakub Kownacki

fot. Jakub Kownacki

Muzeum Narodowe w Gdańsku dało szansę legalnej pracy z elementami arcydzieła – obrazu H. Memlinga – „Sąd ostateczny”. Gośćmi spotkania byli także dyrektorzy, nauczyciele oraz uczniowie z IX LO w Gdańsku, I społecznego Gimnazjum STO w Gdańsku, Gimnazjum nr 2 im. Jana Heweliusza w Gdańsku oraz z ZSO nr 8 w Gdańsku. Organizatorami konferencji byli Fundacja Citizen Project i Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień. Patronaty honorowe objęły Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.

Autorzy projektu Dynamiczna Tożsamość: Beata Staszyńska oraz Onno Hansen  od kilku lat starają się rozmawiać z młodymi ludźmi i słuchać ich, dając też doświadczenie i dostęp do nowoczesnych technologii. Już wkrótce kolejna edycja projektu. Konferencja odbyła się 2 grudnia 2013 r. w Ateneum – Szkole Wyższej w Gdańsku. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

fot. Jakub Kownacki

fot. Jakub Kownacki

Konkretny wynik projektu to udostępniony w Internecie za darmo na zasadzie otwartej Licencji CC: warsztat online [gra edukacyjna wraz z sondą online]: „DIALOG. DLACZEGO?” jako moduł otwartej edukacji kulturalnej, stymulujący umiejętności poruszania się po nowych mediach: http://dt.ezzev.eu/.

Powstanie nowatorskie narzędzie edukacyjno-wychowawcze, które jako zasadę traktuje dialog międzypokoleniowy i proces budowania tożsamości digitalnej poprzez świadome przezywanie sytuacji w Internecie i odczytywanie wywołanych przez nie emocji. Więcej o projekcie i warsztacie online na: http://dynamicznatozsamosc.org/2013/

Zwiastun projektu: http://www.youtube.com/watch?v=eSuErTuncK

 


Tagi: , , , , , , ,

Zapraszamy ponownie na www.gazetakaszubska.pl
Kontakt: [email protected]

Czytaj także

Komentarze do artykułu (dodaj własny »).

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu.
Jeżeli masz ochotę, rozpocznij dyskusję.
Skorzystaj z formularza znajdującego się poniżej.

Dodaj komentarz