Fot. Wikipedia

Pendolino najprawdopodobniej nie będą się zatrzymywać na trasie ze stolicy do Trójmiasta. Za to z  początkiem 2015 roku podróż z Gdańska do Warszawy zajmie nieco mniej niż trzy godziny – zapowiedział  na konferencji prasowej w Gdańsku prezes PKP PLK Remigiusz Paszkiewicz. 

W tym samym czasie w Polsce pojawią się już szybkie składy pociągów Pendolino, które mają jeździć z prędkością 200 km/h. Od początku 2015 r. zaczną one kursować po wyremontowanej linii, pokonując trasę z Gdańska do Warszawy w nieco mniej niż trzy godziny. – Potem dajemy sobie jeden sezon na dopracowanie szczegółów, aby ten czas jeszcze dodatkowo skrócić do 2 godzin i 30-40 minut – powiedział na konferencji prasowej w Gdańsku prezes PKP PLK Remigiusz Paszkiewicz. Ponadto Pendolino mają w sezonie letnim docierać z Warszawy przez Gdańsk aż do Słupska i Koszalina.

Fot. Wikipedia
Fot. Wikipedia:   Pendolino

Wiceprezes PKP PLK Andrzej Pawłowski poinformował, że do końca 2014 r. mają zostać zakończone dwie inne duże inwestycje kolejowe w woj. pomorskim – remont linii kolejowej nr 213 na odcinku Reda-Hel o długości ok. 63 km oraz modernizacja linii nr 201 na 76-kilometrowym odcinku z Gdyni do Kościerzyny.

Mieczysław Struk poinformował na konferencji, że samorząd województwa chciałby, by z pieniędzy z budżetu unijnego na lata 2014-20 sfinansować rozbudowę m.in. trasy SKM. – Przygotowujemy dokumentację projektową na przedłużenie do Wejherowa linii SKM, kończącej się dziś w Rumi – powiedział.

Samorząd jest również zainteresowany kontynuacją lub rozpoczęciem remontu kilku innych tras kolejowych. Marszałek wymienił wśród nich linie o znaczeniu krajowym oraz regionalnym. Wśród tych pierwszych znalazły się trasy: nr 202 – Gdynia-Rumia-Wejherowo-Lębork-Słupsk; 201 – Bydgoszcz-Maksymilanowo-Gdynia i 131 – Bygdoszcz-Tczew. Jeśli chodzi o linie regionalne, samorządowi zależy przede wszystkim na następujących odcinkach: Grudziądz-Malbork, Szczecinek-Słupsk-Ustka, Lębork-Łeba i Lipusz-Kościerzyna, Lipusz-Bytów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.