fot. Pomorskie Centrum Logistyczne/Goodman.pl

Najczęściej stawiane za przykład centra logistyczne to obiekty w Hamburgu i Rotterdamie, teraz i w Polsce powstaje największe na Pomorzu Centrum Logistyczne, które łączy podobna cecha z zachodnimi. Przede wszystkim bardzo dobra lokalizacja i powierzchnia. Inwestycja ma kosztować 300 mln euro.

fot. Pomorskie Centrum Logistyczne/Goodman.pl
fot. Pomorskie Centrum Logistyczne/Goodman.pl

Powstające Pomorskie Centrum Logistyczne na działce o powierzchni 110 ha oferuje możliwość budowy magazynów logistycznych i hal produkcyjnych wraz z powierzchniami biurowymi o łącznej powierzchni ok. 500 000 m2. Główną zaletą PCL jest jego lokalizacja, gdzie łączy cztery gałezie transportu: drogowy, kolejowy, morski i lotniczy. – Jednym z największych atutów parku jest położenie w pobliżu portu kontenerowego DCT Gdańsk. Taka lokalizacja pozwala klientom łączyć działalność logistyczną i produkcyjną z usługami oferowanymi przez największy głębokowodny port kontenerowy na Bałtyku, zgodnie z koncepcją „port centric logistics”. Bezpośrednie sąsiedztwo z DCT to również korzyści finansowe dla klientów w postaci redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu – informuje Przemysław Rot, UM w Gdańsku.

– Pomorskie Centrum Logistyczne Goodman będzie miało również znakomite połączenia drogowe. Poprzez Trasę Sucharskiego, a dalej Południową Obwodnicę Gdańska centrum logistyczne będzie miało połączenie z autostradą A1 prowadzącą przez tak ważne ośrodki logistyczne w Polsce, jak Łódź i Górny Śląsk, aż do Czech. Jednocześnie droga ekspresowa S6 połączy Gdańsk ze Szczecinem oraz dalej z Niemcami, a droga S8 Gdańsk z Warszawą. Z kolei planowany tunel drogowy pod Martwą Wisłą połączy centrum logistyczne z lewobrzeżną częścią portu i dalej, przez Trasę Słowackiego, ponownie z Obwodnicą Trójmiasta. W odległości zaledwie 23 kilometrów od Pomorskiego Centrum Logistycznego znajduje się także Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, trzecie co do wielkości lotnisko w Polsce obsługujące zarówno krajowe jak i międzynarodowe połączenia – dodaje Rot.

Centrum Logistyczne to nie tylko obiekty i usługi magazynowania, przeładunku. Międzynarodowe Centra Logistyczne skupiają na swoim terenie dodatkowe obiekty takie jak np. stacje paliw, stacje serwisu pojazdów czy punkty gastronomiczne, miejsca świadczenia usług celnych, firmy ubezpieczeniowe – gdzie świadczone są usługi towarzyszące. W PCL będzie możliwość ustanowienia tu wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej. Firma Goodman, inwestor PCL podpisała już pierwsze umowy z najemcami powierzchni magazynowych. Pierwszymi najemcami magazynów w Pomorskim Centrum Logistycznym zostały firmy Kuehne + Nagel oraz Terramar. Operatorzy logistyczni zajmą odpowiednio 3 870 m² oraz 3 970 m² powierzchni magazynowych w pierwszym magazynie, którego budowę rozpoczęto we wrześniu 2012 r., a oddanie do użytku planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2013 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.