fot. ulica Świętojańska w Gdyni/ Garnek:pavels

Gdyński transport publiczny „od kuchni”. Wiceprezydenci miast oraz specjaliści, koordynatorzy i menadżerowie projektów związanych ze zintegrowanym transportem miejskim w jednostkach samorządowych z Bułgarii poznali rozwiązania jakie funkcjonują w Gdyni.

fot. ulica Świętojańska w Gdyni/ Garnek:pavels
fot. ulica Świętojańska w Gdyni/ Garnek:pavels

Delegacja z Bułgarii, która w dniach 8-10 stycznia przebywała w Gdyni poznawała system i działanie komunikacji miejskiej miasta. Siedem największych miast bułgarskich – Pleven, Plovdiv, Ruse, Stara Zagora, Varna, Burgas, Sofia bierze udział w projekcie, który dotyczy rozwoju zintegrowanego transportu miejskiego. Program ma na celu m.in.: podniesienie efektywności transportu publicznego, rozbudowę systemu komunikacji przy jednoczesnym ograniczeniu konsumpcji energii, wprowadzenie pojazdów przyjaznych środowisku, uatrakcyjnienie tego rodzaju transportu wśród mieszkańców oraz wprowadzenie zautomatyzowanego systemu kontroli i zarządzania ruchem drogowym.

Dwunastu członków delegacji zapoznało się z pracą m.in. w Zarządzie Komunikacji Miejskiej, Przedsiębiorstwie Komunikacji Autobusowej, Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej czy Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej. Ponadto w trakcie pobytu goście poznali realizowane przez miasto projekty i inwestycje, takie jak: TRISTAR, CIVITAS [email protected], SEGMENT czy TROLLEY.

TRISTAR, czyli zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji.

CIVITAS [email protected] to europejski projekt, którego celem jest wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności. W Gdyni projekt ruszył 1 grudnia 2012 roku, zakłada m.in. stworzenie pierwszej w Gdyni strefy pieszych w centrum miasta, rozbudować sieć trolejbusową o linie obsługiwane przez pojazdy hybrydowe z baterią Li-Ion czy stworzyć pasy przeznaczone dla ruchu autobusów. Miasta prowadzące to Aachen (Niemcy) i Gdynia, miastami uczącymi się są Koprivnica (Chorwacja) i Palma de Mallorca (Hiszpania).

SEGMENT Projekt ma odpowiednio zachęcić mieszkańców Gdyni do zmiany negatywnych przyzwyczajeń transportowych i zmotywować do korzystania z bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych środowisku środków transportu. Założenia projektu zostaną przetestowane i wdrożone w Gdyni oraz 6_miastach partnerskich projektu, po czym będzie mógł zostać dopasowany i_wykorzystany we wszystkich 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej.

TROLLEY projekt ma jeden główny cel: promocja trolejbusów, jako najbardziej czystej i najbardziej ekonomicznej formy transportu dla zrównoważonych miast i regionów w Europie Środkowej. Obecnie po Gdyni jeździ 81 trolejbusów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.