Fot. Urząd Morski w Słupsku: Port w Kołobrzegu po rozbudowie

Po dziesięciu latach zakończono przebudowę wejścia do portu w Kołobrzegu.  Inwestycja kosztowała prawie 150 mln zł. Skorzysta na tym całe Pomorze środkowe.

Fot. Urząd Morski w Słupsku: Port w Kołobrzegu po rozbudowie

Kołobrzeski port może teraz przyjmować statki dwa razy większe niż dotychczas. To szansa dla całego Pomorza Środkowego. Uzyskany efekt, to poszerzone z 40 do 80 metrów wejście do portu, co pozwala na zawijanie do Kołobrzegu statków o długości 100 m, szerokości 20 m i zanurzeniu 5 m. Także dużych promów, przewożących 800 pasażerów i 100 samochodów.  Inwestycja trwała 10 lat i kosztowała ponad 144 mln zł. W całości finansował ją budżet państwa, a realizował Urząd Morski w Słupsku.

Fot. Urząd Morski w Słupsku: Port w Kołobrzegu

Wiceminister infrastruktury Anna Wypych-Namiotko zapowiada lepszy dostęp do portu od strony lądu oraz przebudowę torowisk wewnątrz portu. Zdaniem wiceminister, wszystko to w przyszłości będzie miało istotne znaczenie dla właścicieli i odbiorców ładunków, bo sam port bez zaplecza na lądzie, nie przyciągnie przewoźników. Już teraz przez kołobrzeski port rocznie przechodzą ładunki o masie 100 tys. ton. W najbliższych latach spodziewane są nawet trzykrotnie większe.  W ramach inwestycji nie tylko poszerzono wejście do portu, ale również zbudowano nowy falochron od strony zachodniej o długości prawie pół kilometra. Do podobnej długości przedłużono istniejący falochron wschodni, który dostępny będzie dla spacerowiczów. W czasie tych prac zużyto łącznie prawie 400 tys. ton kamienia.

Fot: Urząd Morski w Słupsku: Port w Kołobrzegu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.