sxc.hu

W Lęborku rozpoczął się cykl spotkań na temat ustawy śmieciowej dla mieszkańców, administratorów i zarządców budynków wielorodzinnych. Gminę czeka bowiem   wdrożenie nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

Pierwsze spotkanie odbyło się 26 listopada w Urzędzie Miejskim w Lęborku. Miało ono na celu przybliżenie mieszkańcom propozycji nowych zasad odbioru odpadów komunalnych, które będą obowiązywały od 1 lipca 2013 roku.

Fot. GK

Nowością będzie to, że właściciele nieruchomości nie będą już podpisywać umów na wywóz śmieci indywidualnie z firmami wywozowymi. Od 1 lipca 2013 r. będą wnosić opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (tzw. podatek śmieciowy) do kasy gminy.

Wpłaty poprzedzi obowiązkowe złożenie przez nich do Urzędu Miejskiego deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Oprócz danych personalnych i adresu zamieszkania właściciele nieruchomości podadzą w deklaracji liczbę osób zamieszkujących nieruchomość oraz miesięczną kwotę opłaty wyliczoną przez pomnożenie stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez liczbę osób zamieszkujących na posesji.
Wysokość stawki opłaty, termin, częstotliwość i tryb jej wnoszenia do kasy gminy oraz wzór i termin złożenia w/w deklaracji zostaną określone w uchwałach Rady Miejskiej w Lęborku, które będą podjęte przez radnych do końca br. Wysokość stawki opłaty będzie zróżnicowana na korzyść tych osób, które zadeklarują segregowanie odpadów.

Wzór deklaracji zostanie udostępniony na stronie internetowej UM w Lęborku www.lebork.pl oraz przesłany do każdego właściciela nieruchomości celem wypełnienia i złożenia w urzędzie.

 W przypadku budynków wielorodzinnych podatek śmieciowy będą opłacać zarządcy tych budynków (w imieniu wspólnoty – zarządca-administrator, w przypadku Spółdzielni Mieszkaniowych – sama Spółdzielnia).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.