fot. Ministerstwo Finansów

Pod lupą inspektorów są głównie punkty prowadzące działalność handlową i usługową w szeroko pojętej gastronomii i rozrywki, zlokalizowane w miejscowościach turystyczno-wypoczynkowych. 1 lipca administracja skarbowa rozpoczęła kolejną akcję pt. „Weź paragon”.

fot. Ministerstwo Finansów

Podobnie jak w latach ubiegłych, w miejscowościach turystycznych będą przeprowadzane kampanie informacyjno-edukacyjne oraz kontrole ewidencji sprzedaży na kasach fiskalnych. Doświadczenia ubiegłych lat pokazały, że akcja „Weź paragon”, łącząca działania o charakterze informacyjnym i kontrolnym, zyskuje coraz większe poparcie społeczne, zarówno wśród uczciwych przedsiębiorców jak i samych konsumentów. – Zmierzamy do takiego stanu, w którym przedsiębiorcy nie będą uchylali się od obowiązku rejestrowania sprzedaży na kasie fiskalnej, a otrzymanie paragonu za zakupiony towar będzie powszechne.

Dużą rolę do odegrania w tym procesie mają także klienci, do których kierujemy materiały informacyjne. Zależy nam na wzmocnieniu świadomości społecznej i wiedzy o tym, że paragon to z jednej strony dowód potrzebny przy reklamacji, a z drugiej potwierdza uczciwe rozliczanie się z naszym wspólnym budżetem. Paragon jest także dowodem na tworzenie uczciwej konkurencji. – powiedział podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej Andrzej Parafianowicz. Akcja ta może również pomóc kontrolować przedsiębiorcy swoich pracowników, aby nie sprzedawali towarów „na lewo”, jako ich dodatkowy zarobek. W akcji wezmą udział zarówno urzędy skarbowe jak i urzędy kontroli skarbowej. Zakończenie działań zaplanowano na ostatni dzień wakacji letnich.

fot. Ministerstwo Finansów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.