Pod lupą inspektorów są głównie punkty prowadzące działalność handlową i usługową w szeroko pojętej gastronomii i rozrywki, zlokalizowane w miejscowościach turystyczno-wypoczynkowych. 1 lipca administracja skarbowa rozpoczęła kolejną akcję pt. „Weź paragon”.
Podobnie jak w latach ubiegłych, w miejscowościach turystycznych będą przeprowadzane kampanie informacyjno-edukacyjne oraz kontrole ewidencji sprzedaży na kasach fiskalnych. Doświadczenia ubiegłych lat pokazały, że akcja „Weź paragon”, łącząca działania o charakterze informacyjnym i kontrolnym, zyskuje coraz większe poparcie społeczne, zarówno wśród uczciwych przedsiębiorców jak i samych konsumentów. – Zmierzamy do takiego stanu, w którym przedsiębiorcy nie będą uchylali się od obowiązku rejestrowania sprzedaży na kasie fiskalnej, a otrzymanie paragonu za zakupiony towar będzie powszechne.
Dużą rolę do odegrania w tym procesie mają także klienci, do których kierujemy materiały informacyjne. Zależy nam na wzmocnieniu świadomości społecznej i wiedzy o tym, że paragon to z jednej strony dowód potrzebny przy reklamacji, a z drugiej potwierdza uczciwe rozliczanie się z naszym wspólnym budżetem. Paragon jest także dowodem na tworzenie uczciwej konkurencji. – powiedział podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej Andrzej Parafianowicz. Akcja ta może również pomóc kontrolować przedsiębiorcy swoich pracowników, aby nie sprzedawali towarów „na lewo”, jako ich dodatkowy zarobek. W akcji wezmą udział zarówno urzędy skarbowe jak i urzędy kontroli skarbowej. Zakończenie działań zaplanowano na ostatni dzień wakacji letnich.