fot. archiwum

Szybka Kolej Miejska przymierza się do budowy dodatkowego toru, tym samym zwiększenia częstotliwości pociągów w kierunku Wejherowa. Mieszkańcy Małego Trójmiasta Kaszubskiego (MTK) szybciej i częściej dojada do aglomeracji większych miast.

fot. archiwum

Zarząd SKM dostrzega rozwój miast Rumi, Janowa i Wejherowa. Wychodząc naprzeciw potrzebom komunikacyjnym mieszkańcom MTK chce rozbudować torowisko. – Widzimy, że Wejherowo, Rumia, Reda bardzo intensywnie się rozwijają. Powstaje tutaj coraz więcej osiedli, które funkcjonują po części jako sypialnia. Sporo osób mieszkających w tych rejonach pracuje w dużym Trójmieście, co zresztą widać na drogach. Chcemy skusić pasażerów, żeby odstawili samochody i korzystali z SKM – mówi Katarzyna Wierzbowska, naczelnik Wydziału Inwestycji i Rozwoju SKM. Na dzień dzisiejszy dwa tory SKM kończą się w Rumi Janowie.

Dalej do Wejherowa prowadzi już tylko jeden tor. Szybka Kolej Miejska korzysta na tym odcinku z torów dalekobieżnych, po których jeżdżą też pociągi innych przewoźników, co z kolei koliduje z wprowadzeniem dodatkowych pociągów. Rozwiązaniem ma być dodatkowy tor bądź rozwiązania techniczne – Chodzi o przygotowanie wstępnego studium wykonalności dla inwestycji, która pomoże nam zwiększyć przepustowość na tym odcinku. Chcemy rozpatrzyć kilka możliwych wariantów – budowa jednego toru, dwóch, a może inne, lżejsze rozwiązania, np.: budowa rozjazdów na odpowiednich odcinkach, czy zamontowanie samoczynnej blokady liniowej na istniejących liniach należących do PKP PLK – tłumaczy Katarzyna Wierzbowska. Spółka Szybkie Koleje Miejskie złożyła wniosek o dofinansowanie z Unii Europejskiej w Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego. Po przeprowadzeniu szerokich badań będzie wiadomo, które rozwiązanie zostanie wykorzystane.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.