www.gdynia.pl

Urząd Miasta Gdyni  jako pierwszy w Polsce postawił na innowacyjny kontakt z klientami. Od dzisiaj (2 kwietnia) mieszkańcy i przedsiębiorcy, którzy chcą dowiedzieć się, jak załatwić urzędową sprawę, mogą liczyć na pomoc wirtualnego urzędnika, a właściwe urzędniczki.

www.gdynia.pl

 Wirtualny Urzędnik to innowacyjna technologia, stworzona przez firmę InteliWISE S.A, z siedzibą w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Oprogramowanie ułatwia dostęp do informacji o usługach świadczonych przez Urząd Miasta. Wystarczy wpisać w odpowiednie okienko pytanie lub wybrać jeden z podanych tematów. Wirtualny Urzędnik działa w oparciu o mechanizmy sztucznej inteligencji, dzięki czemu rozumie pytanie i natychmiast znajduje odpowiedź bądź kieruje w miejsce, w którym się ona znajduje.

 Choć to tylko dodatek do oprogramowania, warto wspomnieć, że gdyński Wirtualny Urzędnik to awatar – sympatyczna i urodziwa młoda kobieta. W dodatku jest bardzo sympatyczna, np. osoba, która chciałaby wyrobić nowy dowód, ponieważ stary zgubiła, usłyszy najpierw słowa otuchy: „Nie przejmuj się”, a potem odpowiedź, co robić dalej.

 Projekt ma charakter pilotażowy, dlatego przygotowana baza zawiera odpowiedzi związane z około 200 tematami z różnych dziedzin życia. Dotyczą one: dowodów osobistych, praw jazdy, rejestracji pojazdów, ewidencji ludności, działalności gospodarczej, Urzędu Stanu Cywilnego, a także innych zagadnień z zakresu działalności wydziałów: spraw społecznych, polityki gospodarczej i nieruchomości, geodezji, architektoniczno-budowlanego, dochodów, środowiska, edukacji.

Wystarczy wejść na stronę Biuletynu Informacji Publicznej gdyńskiego magistratu: www.gdynia.pl/bip (po lewej stonie jest zakładka – Wirtualny Urzędnik)

Innowacje w gdyńskim Urzędzie Miasta

 Wirtualny Urzędnik to kontynuacja konsekwentnych starań poprawiających dostępność Urzędu Miasta Gdyni. Kilka lat temu Miejski Portal Internetowy, jako pierwszy w Polsce, został udźwiękowiony i dostosowany w ten sposób do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących. Przypomnijmy również, że sala Obsługi Mieszkańców przyjmuje klientów codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-18.00, a w każdą sobotę w godz. 8.00-14.00 – co jest  krajowym ewenementem. Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości to także pionierska inicjatywa, skracająca do pół godziny formalności związane z założeniem działalności gospodarczej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.