Pierwszy w Polsce wirtualny urzędnik

02 kwietnia 2012r. | Drukuj

Urząd Miasta Gdyni  jako pierwszy w Polsce postawił na innowacyjny kontakt z klientami. Od dzisiaj (2 kwietnia) mieszkańcy i przedsiębiorcy, którzy chcą dowiedzieć się, jak załatwić urzędową sprawę, mogą liczyć na pomoc wirtualnego urzędnika, a właściwe urzędniczki.

www.gdynia.pl

 Wirtualny Urzędnik to innowacyjna technologia, stworzona przez firmę InteliWISE S.A, z siedzibą w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Oprogramowanie ułatwia dostęp do informacji o usługach świadczonych przez Urząd Miasta. Wystarczy wpisać w odpowiednie okienko pytanie lub wybrać jeden z podanych tematów. Wirtualny Urzędnik działa w oparciu o mechanizmy sztucznej inteligencji, dzięki czemu rozumie pytanie i natychmiast znajduje odpowiedź bądź kieruje w miejsce, w którym się ona znajduje.

 Choć to tylko dodatek do oprogramowania, warto wspomnieć, że gdyński Wirtualny Urzędnik to awatar – sympatyczna i urodziwa młoda kobieta. W dodatku jest bardzo sympatyczna, np. osoba, która chciałaby wyrobić nowy dowód, ponieważ stary zgubiła, usłyszy najpierw słowa otuchy: „Nie przejmuj się”, a potem odpowiedź, co robić dalej.

 Projekt ma charakter pilotażowy, dlatego przygotowana baza zawiera odpowiedzi związane z około 200 tematami z różnych dziedzin życia. Dotyczą one: dowodów osobistych, praw jazdy, rejestracji pojazdów, ewidencji ludności, działalności gospodarczej, Urzędu Stanu Cywilnego, a także innych zagadnień z zakresu działalności wydziałów: spraw społecznych, polityki gospodarczej i nieruchomości, geodezji, architektoniczno-budowlanego, dochodów, środowiska, edukacji.

Wystarczy wejść na stronę Biuletynu Informacji Publicznej gdyńskiego magistratu: www.gdynia.pl/bip (po lewej stonie jest zakładka – Wirtualny Urzędnik)

Innowacje w gdyńskim Urzędzie Miasta

 Wirtualny Urzędnik to kontynuacja konsekwentnych starań poprawiających dostępność Urzędu Miasta Gdyni. Kilka lat temu Miejski Portal Internetowy, jako pierwszy w Polsce, został udźwiękowiony i dostosowany w ten sposób do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących. Przypomnijmy również, że sala Obsługi Mieszkańców przyjmuje klientów codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-18.00, a w każdą sobotę w godz. 8.00-14.00 – co jest  krajowym ewenementem. Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości to także pionierska inicjatywa, skracająca do pół godziny formalności związane z założeniem działalności gospodarczej.


Tagi: , , ,

Zapraszamy ponownie na www.gazetakaszubska.pl
Kontakt: redakcja@gazetakaszubska.pl


Warning: Use of undefined constant rand - assumed 'rand' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/umedia/domains/gazetakaszubska.pl/public_html/wp-content/themes/gk02/functions.php on line 133
Czytaj także

Komentarze do artykułu (dodaj własny »).

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu.
Jeżeli masz ochotę, rozpocznij dyskusję.
Skorzystaj z formularza znajdującego się poniżej.

Dodaj komentarz



Najnowsze artykuły

W Gminie Linia uczniowie strajkowali w obronie języka polskiego. Teraz upamiętniono ich odwagę
Ogólnopolski Konkurs Kompozytorski na kolędę kaszubską
Rozpoczął się nowy rok akademicki 2019/2020 na Uniwersytecie Gdańskim. Uczelnia świętuje jubileusz 50-lecia
Sopot zwyciężył w Rankingu Samorządów 2019
Lęborscy harcerze oddali hołd polskim spadochroniarzom poległym pod Arnhem
Policjanci zlikwidowali „dziuplę” samochodową na Kaszubach
Uroczysta gala podsumowująca 3. Międzyszkolny Konkurs ,,MŁODZI DLA DEMOKRACJI’’
LCK Fregata zaprasza na Danfoss Kino Letnie w Lęborku

Najnowsze komentarze