fot. Audi

Wiosną 2012 roku pojawi się nowe Audi TT RS plus. Zarówno w wersji Coupé, jak i Roadster, ten kompaktowy samochód sportowy zaprezentuje potężne osiągi. Pięciocylindrowy silnik turbo o mocy zwiększonej do 360 KM, pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 280 km/h.

fot. Audi

2,5-litrowy silnik TFSI w Audi TT RS plus to jednostka wysokowydajna. W porównaniu z modelem wyjściowym, turbodoładowany silnik z wtryskiem bezpośrednim, generuje o 15 kW (20 KM) więcej mocy. Moment obrotowy wynosi 465 Nm., więcej o 15 Nm. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub błyskawicznie zmieniająca przełożenia siedmiobiegowa przekładnia S tronic. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów wyposażona jest w funkcję Launch Control, która optymalizuje przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Stały napęd na cztery koła quattro, działający w oparciu o sprzęgło wielopłytkowe, pewnie przenosi moc silnika na jezdnię.

Audi TT RS plus łączy w imponujący sposób dynamikę oraz wydajność. Przy akompaniamencie charakterystycznego dźwięku pięciocylindrowego silnika, model Coupé wyposażony w przekładnię S tronic, rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy (z manualną skrzynią biegów 4,3 sek.). Z tym samym zadaniem Roadster radzi sobie w 4,2 sekundy (z przekładnią manualną 4,4 sek.). We wszystkich wariantach, prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 280 km/h. Model Coupé ze skrzynią S tronic spala średnio 8,5 litra paliwa na 100 km, Roadster 8,6 litra.

fot. Audi

Świetne wyniki zużycia paliwa osiągnięto nie tylko dzięki licznym rozwiązaniom na rzecz efektywności, ale przede wszystkim dzięki lekkim nadwoziom – Audi Space Frame (ASF); w przedniej części nadwozia wykorzystano aluminium, w tylnej – stalową blachę. Coupé wyposażone w przekładnię manualną oraz napęd quattro, waży tylko 1.450 kg. Obciążenie jednostkowe mocy wynosi 4,0 kg na KM. Wynik Roadstera to 4,2 kg na KM.

Wysokowydajny układ hamulcowy może w każdej chwili stawić czoła mocy silnika. Na przedniej osi zamontowano czterotłokowe zaciski wraz z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Audi TT RS plus porusza się na 19-calowych, pięcioramiennych obręczach polakierowanych na czarno, czerwone krawędzie dodają im charakteru. Opony mają rozmiar 255/35. Opcjonalnie dostępny jest system regulacji amortyzatorów Audi magnetic ride. Duży, montowany na stałe spojler zwiększa docisk osi tylnej.

fot. Audi

Osłona chłodnicy „singleframe”, to kolejny element wyróżniający Audi TT RS Plus. Siatka w kształcie rombów utrzymana jest w kolorze połyskującego antracytu, natomiast rama – matowego aluminium. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Podwójny, sportowy układ wydechowy z klapą modulującą brzmienie silnika, zwieńczony jest owalnymi czarnymi końcówkami rur wydechowych. Pakiet stylistyczny Carbon nadaje komorze silnika bardziej wyrafinowany wygląd, dźwignia manualnej lub automatycznej skrzyni biegów została ozdobiona dekoracyjnym pierścieniem w kolorze aluminium oraz emblematem TT RS plus.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.