mat. prasowe

Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR zwiększy płynność i bezpieczeństwo ruchu w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Pod względem obszaru, który obejmie, będzie to największy system w Polsce.

mat. prasowe

TRISTAR to, największy, koordynowany przez Gdynię partnerski projekt o charakterze metropolitalnym, realizowany przez Gdańsk, Gdynię i Sopot. System opracowali naukowcy z Politechniki Gdańskiej, ma on zrewolucjonizować poruszanie się po Trójmieście. Swoim zasięgiem obejmie 141 skrzyżowań. Sytuacje na drogach obserwować będzie 108 kamer. Dzięki systemowi i właściwemu sterowaniu światłami samochody zamiast stać w korkach w godzinach szczytu, będą mogły poruszać się ze stałą prędkością, co ma znacznie skrócić czas przejazdu głównymi arteriami aglomeracji. System zarządzany będzie przez dwa centra zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni.

W ramach TRISTAR powstanie między innymi system rejestracji wykroczeń drogowych. Specjalne tablice informować będą o warunkach ruchu i czasie dojazdu do wybranych punktów w Trójmieście. Inne podadzą liczbę dostępnych miejsc do parkowania, a na tablicach przy przystankach wyświetlane będą informacje o rzeczywistym czasie odjazdów pojazdów komunikacji publicznej. Znaki ostrzegać będą o warunkach pogodowych oraz poinformują o związanych z nimi ograniczeniach prędkości.

Zakończenie prac planowane jest na 31 grudnia 2013 roku, a całego projektu, po regulacjach sytemu i pomiarach kontrolnych, w pierwszej połowie 2014 r.

System TRISTAR będzie kosztował niecałe 134 mln zł z czego Unijna dotacja pokryje 85% kosztów kwalifikowanych realizacji tej inwestycji.

[youtube_sc url=http://www.youtube.com/watch?v=L_PBXBJHWww]

Podobne systemy, jednak mniej kompleksowe, funkcjonują w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Olsztynie i Poznaniu oraz w większości dużych miast Europy Zachodniej, Ameryki i Azji. Podobne do TRISTAR-a projekty realizowane są obecnie m.in. w Bydgoszczy, Kaliszu, Koszalinie, Rzeszowie czy Wrocławiu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.