Polska promuje się na największych targach na świecie

09 listopada 2011r. | Drukuj

4,5 tysiąca wystawców ze 189 krajów zjechało do Londynu.  Mowa o największych targach branży turystycznej „World Travel Market”, które potrwają do 10 listopada. Polskę reprezentuje 29 wystawców.

mat. prasowe

Według ekspertów z branży turystycznej państwa europejskie radzą sobie bardzo dobrze, w pierwszej dziesiątce najczęściej odwiedzanych krajów na świecie, aż sześć to właśnie państwa europejskie. Najczęściej odwiedzanym przez turystów krajem w Europie była w 2010 r. Francja – 75 mln przyjazdów, następnie Hiszpania (ok.53 mln odwiedzających) i Włochy z liczbą przyjezdnych ok. 45 mln. Wielka Brytania, Turcja, Niemcy (które zanotowały aż 11-procentowy wzrost), Austria, Ukraina, Rosja oraz Grecja, znalazły się w grupie 20-10 mln odwiedzających turystów. We Wschodniej Europie najlepsze wyniki osiągają kraje bałtyckie: Estonia, Litwa i Łotwa, które zdaniem autorów raportu „dalekie są jeszcze od poziomu rynków zachodnioeuropejskich, ale mocno zyskują na sąsiedztwie Rosji i Finlandii”.

Światowa Organizacja Turystyczna (UNWTO) w swoim raporcie wyróżniła także Polskę jako kraj, w którym, w porównaniu z najbliższymi sąsiadami, ekonomia i turystyka mają się bardzo dobrze, o czym świadczy 5-procentowy wzrost w ruchu turystycznym naszego kraju. Polskę na targach reprezentują między innym Polska Organizacja Turystyczna oraz organizacje regionalne, nie zabrakło na targach Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej z Gdańska. – W tym roku wszyscy, którzy podchodzą do naszych stoisk, pytają o Euro i miasta, w których odbywać się będą mecze – mówi Bogdan Becla, dyrektor Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie. – Zainteresowanie imprezą jest ogromne – dodaje.

Polskie stoisko Poland 2012 – Football FanCamp zdobyło nagrodę za najlepsze stoisko w kategorii Best Stand Personnel. Okazało się zdecydowanym faworytem sędziów, wygrało głównie dzięki osobom za nie odpowiedzialnym. Byli oni opisywani jako „bardzo przyjaźni, chętnie udzielali informacji oraz namawiali do udziału we wszystkich dostępnych na stoisku atrakcjach.” Personel stoiska zdobył dużo głosów za ogólną wiedzę na temat produktu i swoje dobre maniery. Duże zainteresowanie Polską i Euro2012 jest dobrym sygnałem dla polskiej turystyki, w szczególności miast, w których rozgrywane będą mecze: Gdańsk, Poznań, Warszawa, Wrocław.

Galeria

[nggallery id=73]


Opublikowano w: Twój styl z GK
Tagi: , , , , ,

Zapraszamy ponownie na www.gazetakaszubska.pl
Kontakt: redakcja@gazetakaszubska.pl


Warning: Use of undefined constant rand - assumed 'rand' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/umedia/domains/gazetakaszubska.pl/public_html/wp-content/themes/gk02/functions.php on line 133
Czytaj także

Komentarze do artykułu (dodaj własny »).

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu.
Jeżeli masz ochotę, rozpocznij dyskusję.
Skorzystaj z formularza znajdującego się poniżej.

Dodaj komentarz



Najnowsze artykuły

W Gminie Linia uczniowie strajkowali w obronie języka polskiego. Teraz upamiętniono ich odwagę
Ogólnopolski Konkurs Kompozytorski na kolędę kaszubską
Rozpoczął się nowy rok akademicki 2019/2020 na Uniwersytecie Gdańskim. Uczelnia świętuje jubileusz 50-lecia
Sopot zwyciężył w Rankingu Samorządów 2019
Lęborscy harcerze oddali hołd polskim spadochroniarzom poległym pod Arnhem
Policjanci zlikwidowali „dziuplę” samochodową na Kaszubach
Uroczysta gala podsumowująca 3. Międzyszkolny Konkurs ,,MŁODZI DLA DEMOKRACJI’’
LCK Fregata zaprasza na Danfoss Kino Letnie w Lęborku

Najnowsze komentarze