fot. Nantong Mingde Heavy Industry Stock Co., Ltd

– Polska Żegluga Morska odebrała z chińskiej stoczni w Nantongu kolejny statek. Jest to jednostka przystosowana do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich – poinformował doradca dyrektora naczelnego firmy Krzysztof Gogol.

fot. Nantong Mingde Heavy Industry Stock Co., Ltd

M/s „Lubie” jest już szóstym z serii ośmiu jeziorowców o nośności 30 tys. DWT, jakie stocznia Mingde zbuduje do PŻM. Matka chrzestną jednostki została p. Żaneta Przybyłowska – główna księgowa spółki z Grupy PŻM – Żeglugi Polskiej. Statkiem w jego dziewiczej podróży dowodzi kpt. ż. w. Marek Wilczyński.

Cała seria jeziorowców z Mindge, zapoczątkowana przez m/s „Miedwie” nosi nazwy polskich jezior. Lubie to jezioro położone na południowy wschód od miejscowości Drawsko Pomorskie w województwie zachodniopomorskim.

Wielkie Jeziora Amerykańskie są od lat tradycyjnym rynkiem eksploatacji statków PŻM typu jeziorowiec. Region ten łączy dwie kanadyjskie prowincje oraz osiem stanów amerykańskich. Zamieszkały jest przez ok. 40 mln ludności i jest niezwykle ważny dla całej gospodarki północnoamerykańskiej. To tutaj powstaje 40 procent produkcji przemysłowej Stanów Zjednoczonych oraz ponad 60 procent Kanady.

Polska Żegluga Morska od lat współpracuje z firmą Tata Steel (wcześniej Corus UK), która dostarcza stal z Holandii do portów amerykańskich Wielkich Jezior. Stal ta wykorzystywana jest do produkcji samochodów. Portem załadunkowym jest IJmuiden koło Amsterdamu, natomiast wyładunek realizowany jest głównie w portach Cleveland i Chicago. W czasie sezonu PŻM wykonuje dla firmy Tata Steel od 15 do 25 podróży na Wielkie Jeziora, przewożąc około 400 tys. ton stali rocznie. W rejsach powrotnych statki PŻM przewożą ładunki zboża z najdalszych portów Wielkich Jezior a więc Duluth czy Thunder Bay dla stałych kontrahentów takich jak firma Cargill.

Polska Żegluga Morska jest jednym z trzech najważniejszych armatorów na świecie, którzy dysponują flotą statków oceanicznych, wpływających na akweny Wielkich Jezior.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.