fot. wikipedia.pl

Wspaniała wiadomość nadeszła dziś rano z regatowych szlaków The Culture 2011 Tall Ships Regatta. Dokładnie o godzinie 4.02 Dar Młodzieży, jako najszybszy żaglowiec klasy „A”, przekroczył linię mety.

fot. wikipedia.pl

Tym samym Dar został nie tylko bezapelacyjnym zwycięzcą regat na trasie Turku – Gdynia, ale również prestiżowego wyścigu z siostrzaną rosyjską fregatą – Mirem. Nagrodą w pojedynku jest ufundowana przez konstruktora obu jednostek – inżyniera Zygmunta Chorenia – statuetka Tea Pot Trophy oraz nieoficjalny tytuł najszybszego żaglowca świata. Gratulujemy kapitanowi Arturowi Królowi i całej załodze żaglowca, którego armatorem jest gdyńska Akademia Morska.

fot. Krzysztof Romański

„Dar Młodzieży” stoi na redzie i o godz. 15.00 będzie juz w porcie na  swoim stałym miejscu vis a vis Akwarium Gdyńskiego. „Mir” ma jeszcze ok. 26 mil morskich do mety (stracił w sztormie 3 żagle!), jachty Fujimo i Lady B są w porcie w Helu (w nocy przekroczyły metę). 4 Oceans’ Dream ma do mety ok. 40 mil morskich.

Większość biorących udział w regatach żaglowców znajduje się aktualnie w rejonie Gotlandii. Teraz wieje dla żaglowców dobry wiatr – niezbyt silny i z dobrego kierunku. Spodziewamy się, że wszystkie jednostki będą w Gdyni do południa w piątek. Tylko Kruzensztern przybędzie w sobotę – zgodnie z zapowiedziami.

„Dar Młodzieży”, symbol polskiego żeglarstwa, zbudowano w Stoczni Gdańskiej w 1982 r. w dużej części ze składek społeczeństwa. Od 25 lat, niezależnie od rejsów szkoleniowych organizowanych dla studentów szkół morskich, fregata uczestniczy w zlotach żaglowców, m.in. w 1983 i 1997 r. w Japonii, w 1987 r. w Australii, a w 2000 r. w USA i Kanadzie. W latach 1987-1988 „Dar Młodzieży” okrążył świat, opływając słynny przylądek Horn.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.