Europejska oszczędnosć, wygoda z USA

29 czerwca 2011r. | Drukuj

Fiat stworzył swój pierwszy, naprawdę efektowny SUV w stylu amerykańskim.

Fiat Freemont to pierwszy samochód marki Fiat, produkowany w efekcie partnerstwa z amerykańską Chrysler Group. Wychodzi naprzeciw najróżniejszym potrzebom rodzin i osób poszukujących obszernego, komfortowego i uniwersalnego środka transportu. Z powodzeniem łączy elastyczność aranżacji wnętrza i prawdziwą funkcjonalność z oryginalnym i wyróżniającym się stylem, a dzięki swym wymiarom (długość 4890 mm, szerokość 1880 mm, wysokość 1690 mm) oraz potężnemu rozstawowi osi (2890 mm) – pojazd ten dysponuje niezwykle obszernym wnętrzem.

Charakterystyczny design tworzy masywny przód i tył samochodu, wyróżniający się tylnymi światłami wykonanymi w technologii LED. Wnętrze utrzymano w stylizacji typowej dla modeli Fiata, wykończono je miękkimi w dotyku materiałami. Uwagę zwraca zachodząca na boki tablica przyrządów z akcentami chromowanymi, całkowicie nowy zestaw wskaźników, duża konsola centralna oraz system multimedialny z zestawem głośnomówiącym z technologią Bluetooth i ekranem dotykowym, pozwalającym sterować ustawieniami trójstrefowej klimatyzacji i radioodtwarzacza CD/MP3.

fot. Fiat Polska

Maksymalne wykorzystanie przestrzeni kabiny, zapewnia komplet siedmiu siedzeń w trzech rzędach. Otwierane pod kątem 90 stopni drzwi tylne oraz prosty w obsłudze mechanizm odsuwania siedzeń drugiego rzędu to sposób na ułatwienie dostępu do w pełni funkcjonalnego, trzeciego rzędu siedzeń, który można bez trudu złożyć, tworząc płaską i równą podłogę ładunkową. Doskonałą widoczność dookoła zapewnia amfiteatralna zabudowa siedzeń – ostatni rząd siedzeń usytuowany jest nieco wyżej niż środkowy, a ten z kolei – wyżej niż pierwszy. W drugim rzędzie siedzeń dostępny jest system „Child Booster Seat”, czyli ruchome siedzisko, podwyższające o 100 mm wysokość siedzenia tak, aby dostosować pozycję przewożonych dzieci do standardowego położenia pasów bezpieczeństwa.

Fiat Freemont napędzany jest nowoczesnym, turbodoładowanym  silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0 litrów wyposażonym w technologię MultiJet II oraz zmienną geometrię łopatek kierownicy spalin, dostępnym w dwóch wersjach o mocy 140 lub 170 KM, przekazywanej na koła przednie za pośrednictwem sześciostopniowej, manualnej skrzyni przekładniowej. Już wkrótce dostępna będzie wersja napędu na cztery koła (AWD) z silnikiem 2,0 MultiJet II 170KM lub benzynowym V-6 o mocy 276 KM z automatyczną skrzynią biegów. Za wyjątkiem 3,6-litrowego silnika benzynowego Pentastar i automatycznej skrzyni biegów z rodziny Chrysler Group, pozostałe zespoły napędowe produkowane są przez Fiat Powertrain.

fot. Fiat Polska

Fiat Freemont jest samochodem bezpiecznym. Seryjne wyposażenie wszystkich modeli obejmuje sześć poduszek powietrznych, system przeciwblokowania kół ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego Brake Assist oraz system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP wraz z układami Hill-Holder (ułatwiającym ruszanie na wzniesieniu) i ERM przeciwdziałającym tendencji do wywrócenia się pojazdu. Podstawowym wyposażeniem standardowym są również wspomniane już wcześniej podwyższające siedziska dziecięce Child Booster Seat (dla wersji 7-osobowej) oraz system kontroli prędkości (tempomat).

Bogate wyposażenie standardowe wersji Freemont obejmuje siedem miejsc siedzących (istnieje możliwość zamówienia tańszej wersji 5-osobowej), automatyczną klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3 z ekranem dotykowym o przekątnej 4,3 cala, komputer pokładowy, kierownicę wielofunkcyjną (z przyciskami sterowania audio), 17-calowe obręcze z lekkiego stopu, światła przeciwmgielne, tempomat, system kontroli ciśnienia w ogumieniu TPMS, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu, dziecięce siedziska podwyższające Child Booster Seat (dla wersji 7-osobowej) oraz alarm przeciwkradzieżowy. Wersja Urban wzbogacona jest o elementy komfortowe i przydatne w warunkach miejskich, a więc dodatkowo: bezprzewodowe łącze Bluetooth, czujnik zmierzchu świateł zewnętrznych, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, czujniki parkowania tylne, relingi dachowe, elektrycznie ustawiany, 6 kierunkowy fotel kierowcy (plus 4 opcje podparcia lędźwiowego), elektrycznie sterowane i składane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby tylnej części nadwozia oraz elektro-chromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne.

Galeria

fot. Fiat Polska


Opublikowano w: MotoGK
Tagi: , ,

Zapraszamy ponownie na www.gazetakaszubska.pl
Kontakt: [email protected]


Warning: Use of undefined constant rand - assumed 'rand' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/umedia/domains/gazetakaszubska.pl/public_html/wp-content/themes/gk02/functions.php on line 133
Komentarze do artykułu (dodaj własny »).

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu.
Jeżeli masz ochotę, rozpocznij dyskusję.
Skorzystaj z formularza znajdującego się poniżej.

Dodaj komentarz