fot. sxc.hu

Dynamiczny rozwój rynku motoryzacyjnego przynosi zmiany w relacjach między klientami warsztatów i prowadzącymi je mechanikami. Jakie będą skutki tych zmian i czy ktoś może przez nie stracić?

Polska jest w Europie szóstym krajem pod względem ilości posiadanych samochodów – na naszych drogach znajdziemy ich ponad 15 milionów. Kupujemy jednak prawie czterokrotnie mniej nowych aut niż robią to mieszkańcy innych krajów Starego Kontynentu. Około 60% naszych samochodów ma więcej niż 10 lat. Polskie drogi należą do najgorzej utrzymanych i najniebezpieczniejszych w regionie. Powyższe dane dość jednoznacznie sugerują, że zapotrzebowanie na mechaników samochodowych stale utrzymuje się na wysokim poziomie. Przemianom ulegają natomiast relacje, jakie wiążą mechaników z ich klientami.

Dawniej, gdy samochód ulegał awarii, kierowca miał swojego jednego, sprawdzonego mechanika, do którego mógł przyjechać z każdą usterką.  Auta psuły się częściej, a ludzie zmieniali je bardzo rzadko, przez co kontakt mechanika i kierowcy był wielokrotny.

fot. sxc.hu

Obecnie trudno zliczyć ilość modeli aut jeżdżących po naszych drogach. Każda marka, seria czy nawet model samochodu posiadają swoje oryginalne, dedykowane części. Auta są mniej zawodne niż kiedyś, ale kiedy już się zepsują naprawa może kosztować majątek.

Konieczna jest zmiana strategii pozyskiwania i utrzymywania klienta. Zanik relacji między kierowcami a mechanikami spowodował dostosowanie się tych drugich do potrzeb rynku. Zwykłe polecenie stałego klienta nie wystarczy, by warsztat mógł utrzymać się w warunkach silnej konkurencji.

– Wiele warsztatów musiało zakończyć swoją działalność. Ich specjalizacja ograniczyła liczbę potencjalnych klientów, dla których mogłyby świadczyć usługi. Trzeba więc stosować środki promocji pozwalające na dotarcie do możliwie największej ilości kierowców. Okazuje się, że wielu przedsiębiorców działających w branży motoryzacyjnej doskonale zdaje sobie z tego sprawę – komentuje Marek Biela, założyciel serwisu z wyspecjalizowanymi ogłoszeniami motoryzacyjnymi, Autosluga.pl.

Mechanicy nie rozpaczają z powodu zmiany sytuacji. Dostosowują się do potrzeb klientów, stale podnoszą jakość oferowanych usług. Ci, którzy nie potrafią się dopasować, zmuszeni są po prostu zamknąć interes.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.