W łebskim porcie zakończyła się trwająca dwa lata przebudowa Nabrzeża Słowińskiego. Będą tu cumować największe wpływające do Łeby statki i kutry. Inwestycja kosztowała 3,3 mln zł.
Prace w łebskim porcie trwały od 2009 roku. W tym czasie wykonano nowe nabrzeże o długości 164 m tzw. linii cumowniczej. Kanał portowy w tym miejscu został poszerzony o 8 m. Na całej długości wykonano ściankę Larsena, oczep żelbetowy oraz utwardzono nawierzchnię. Dzięki tej przebudowie przy Nabrzeżu Słowińskim już w tym sezonie będą mogły cumować statki o dużych gabarytach, kutry oraz jachty. Koszt inwestycji wyniósł 3,3 mln zł.
Warto przypomnieć, że pierwsze umocnienie brzegu w Łebie wykonane zostało w 1899 roku poprzez wykonanie opaski faszynowej z narzutem kamiennym o dł. 224 m. – Konstrukcja umocnienia brzegu z podwójnym rzędem palisady wykonanej z pali drewnianych długości 5-6m i średnicy od 20-35cm z wypełnieniem kamiennym chroniło skutecznie tor wodny przed osuwaniem się piasku i zapiaszczaniem kanału, a także chroniło brzeg przed skutkami falowania i degradacją – mówi Jacek Beczyczko z Kapitanatu Portu w Łebie. – Co ciekawe, ta forma umocnienia brzegu przetrwała aż do roku 2009.