fot. Urząd Morski

W łebskim porcie zakończyła się trwająca dwa lata przebudowa Nabrzeża Słowińskiego. Będą tu cumować największe wpływające do Łeby statki i kutry. Inwestycja kosztowała 3,3 mln zł.

Prace w łebskim porcie trwały od 2009 roku. W tym czasie wykonano nowe nabrzeże o długości  164 m tzw. linii cumowniczej.  Kanał portowy w tym miejscu został poszerzony o 8 m. Na całej długości wykonano ściankę Larsena, oczep żelbetowy oraz utwardzono nawierzchnię.  Dzięki tej przebudowie przy Nabrzeżu Słowińskim już w tym sezonie będą mogły cumować  statki o dużych gabarytach, kutry oraz jachty. Koszt inwestycji wyniósł 3,3 mln zł.

fot. Urząd Morski

Warto przypomnieć, że pierwsze umocnienie brzegu w Łebie wykonane zostało w 1899 roku poprzez wykonanie opaski faszynowej z narzutem kamiennym o dł. 224 m. – Konstrukcja umocnienia brzegu z podwójnym rzędem palisady wykonanej z pali drewnianych długości 5-6m i średnicy od 20-35cm z wypełnieniem kamiennym  chroniło skutecznie tor wodny przed osuwaniem się piasku i zapiaszczaniem kanału, a także chroniło brzeg przed skutkami falowania i degradacją – mówi Jacek Beczyczko z Kapitanatu Portu w Łebie. –  Co ciekawe, ta forma umocnienia brzegu przetrwała aż do roku 2009.

fot. Urząd Morski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.